Shop untill you drop... - Reisverslag uit Milaan, Italië van Francis Groot - WaarBenJij.nu Shop untill you drop... - Reisverslag uit Milaan, Italië van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Shop untill you drop...

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

10 Oktober 2014 | Italië, Milaan

De titel van het verslag van vandaag kun je heel letterlijk nemen. Je kunt hier heel goed shoppen maar je hebt hier wel een aantal platinum credit cards voor meenemen.
Maar met winkelen ben ik niet de dag begonnen. Vandaag heeft mijn lieve collega Antonella me mee op stap genomen. En als eerste zijn we naar de Duoma gegaan. Ik dacht eerst nog ik koop geen bandje om foto's te maken maar binnen 15 meter kwam ik hier al op terug. Wat een mooie indrukwekkende kerk is dit. Prachtige versieringen en vooral ook prachtige glas in lood ramen. Maar goed dat er veel foto's passen op mijn geheugenkaartje. Na het kijken van de Douma van binnen, zijn we naar boven gegaan. Boven op het dak heb je een prachtig uitzicht van de skyline van Milaan. Dit was zeker de moeite waard. Ervoor degene die het willen weten, nee we hebben niet de 250 treden omhoog genomen, maar heel lui de lift. En hier waren we aan het eind van de dag zeker blij mee.
Na het dak op naar een van de 2 tentoonstellingen die ook bezocht konden worden met het toegangskaartje. De een ging over alle beelden en ornamenten die te vinden zijn in en op de kerk en de andere over de restanten van de doorplaatsen waarvan in de jaren zestig de restanten gevonden zijn. De eerste was indrukwekkender dan de tweede, maar beide niet verkeerd om ook gezien te hebben.
Ondertussen was het tijd voor de lunch. Op naar een warenhuis waar je met uitzicht op de Douma en het plein goed en gezellig kunt eten.
Daarna was het eindelijk tijd voor de shop untill you drop. Wat een leuke winkels met mooie dingen waarvan het prijskaartje goed verborgen blijft. Niet schrikken als je € 1200 moet betalen voor een klein tasje. In
Het is me gelukt om mijn credit card in mijn portomennee te houden. Geen grote uitspattingen gedaan. Zeg ik hiermee dat ik niets uitgegeven heb, dan klopt dit niet. Voor degene die volgende keer espresso bij me drinken, let eens op de leuke glazen bekertjes die ik hiervoor heb. En ik kon het natuurlijk niet laten om iets voor mijn schattige neefjes te kopen. Kunnen ze volgende keer duo gekleed bij me komen logeren.
Uiteindelijke conclusie van de dag, nog lang niet alle winkels gezien maar mijn voeten hebben er geen zin meer in.
Morgenochtend ga ik eerst op stap met Michaela en Beppe en dan aan het eind van de middag op weg naar de Andere reden waarom ik in Milaan ben. Tijd voor 2, ik verwacht mooie, wedstrijden van het wk volleybal.

  • 11 Oktober 2014 - 10:33

    Stanny:

    Heb je ook cappuccino kopjes gekocht? Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 15276

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: