Dan toch nog maar even een kort verslag - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Francis Groot - WaarBenJij.nu Dan toch nog maar even een kort verslag - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Dan toch nog maar even een kort verslag

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

17 Juni 2015 | Thailand, Chiang Rai

Kan het niet laten om toch nog even kort te schrijven na een erg korte dag en een lange reisdag. Maar als ik lang wacht vergeet ik ook weer zo veel, want de tijd gaat snel en er gebeurt zo veel. Ik kan niet eens een kwart opschrijven van wat we zien en horen.
Maar terug naar waar ik gisteren geëindigd ben, de jungle rafts resort. Overleven zonder stroom midden op de rivier in de middel of nowhere. Wat een leuke ervaring. Het enige wat je krijgt is een olielampje waar je de hele nacht mee moet doen. Douchen op een vlonder met onder je de stromende rivier en het water is koud. Buiten is het bloedheet en klinkt in de verte het onweer. Je hoopt alleen maar dat de regen die er bij hoort gaat vallen zodat het in je kamervwat koeler wordt. Helaas hadden we dit geluk niet de eerste nacht. Dus het is zweten in je bed met klamboe en het geluid van een snel stromende rivier onder je. Mij viel de hitte mee, maar het geluid zorgde er mij wel voor dat ik regelmatig moest plassen en lag te luisteren naar het geluid van het water. Een korte nacht, maar dat drukt de pret niet. Wat een leuke ervaring.
De volgende dag met de boot terug naar het vaste land om naar de hel firevplas te gaan. Deze pas geeft een indrukwekkend beeld van het werk dat is gedaan door de krijgsgevangenennen in de 2e wereldoorlog om de treinbaan aan te leggen. En dat allemaal met primitieve middelen en onder een erbarmelijk bestaan van honger en ziektes. De pas laat zeker een indruk bij me achter. Vooral met de verhalen die je hoort via de koptelefoon toer.
Na een flinke klauter met allemaal trappen terug genieten van een koel drankje. Ik ben nog nooit in zo weinig dagen zoveel zeiknat gezweet. Er lopen hier regelmatig straaltjes water langs me rug.
Een stukje bussen verder, een lunch verder op Nasr de eraan watervallen. Dit zis een 7 niveau watervallen waarin je kunt zwemmen samen met aan je voeten knabbelende vissen. Allen dat zwemmen was niet nodig. Vlak voordat we willen vertrekken barst er een regentijd buitje los. De locale gids zegt 10 minuten en dan weer droog, maar na een half uur stroomt het nog steeds. Conclusie, we vertrekken in de stromende regen. Zeiknat wordt je hier van.
Ik loop naar niveau 2. Dit is redelijk eenvoudig, behalve dat je niets ziet van de regen. Naar niveau 3 een verder wordt het een stuk lastiger en met de klim van de ochtend in de benen en een knie die goed hersteld van de val, toch maar niet gelijk overdrijven en blijf ik dus verstandig rustig aan doen. Helaas, want de foto's die ik gezien heb zien erg mooi uit. Ik heb mijn tijd doorgebracht met het kijken naar mensen in de regen. Ook een vermakelijke bezigheid.
Als het eindelijk weer een beetje droger wordt, op mijn gemakkie naar beneden gewandeld. Na weer een leuke dag terug naar ons drijvende hotel. Ook daar is het niet droog gebleven waardoor het wel heerlijk koeler was. Een gezellige avond en op tijd naar bed, want half 5 de wake up call voor de volgende voor de volgende locatie, phisanulok. Hier de volgende keer meer over.

  • 17 Juni 2015 - 18:56

    Simone:

    Heb je al geprobeerd om in de rivier te springen en mee te drijven (met zwemvest). Dat is onderdeel van de ervaring. Doen!! Mijn kids vonden dat fantastisch....

  • 17 Juni 2015 - 20:22

    Kitty:

    Het is weer een avontuur zeg, Thailand boeide ons niet ,maar nu na deze verhalen lijkt het toch erg leuk, nog veel reisplezier en we horen het vervolg

  • 17 Juni 2015 - 20:24

    Viola:

    Wauw, wat gaaf allemaal!

  • 17 Juni 2015 - 20:34

    Mier:

    Wat jammer dat het regende bij juist een super mooi stuk. Lijkt me wel een leuke ervaring dat drijvende hotel terug naar de basis.. ook wel heel spannend, koude douche, insecten.,vreemde geluiden. Moet bij sommige dingen die je verteld terug denken aan Peru. (Vooral aan het bed waar ik een lekke kruik had.. haha en jij lag helemaal in een deuk). Veel plezier weer en ik kijk uit naar het volgende verslag. Liefs mier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 15282

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: