Eindelijk WiFi zodat hier dan het eerste bericht k - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Francis Groot - WaarBenJij.nu Eindelijk WiFi zodat hier dan het eerste bericht k - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Eindelijk WiFi zodat hier dan het eerste bericht k

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

16 Juni 2015 | Thailand, Phitsanulok

Einde van deze middag eindelijk gearriveerd In Phitsanulok in een hotel met WiFi, dus voor mij is het nu 12 uur S'nachtd en schrijf ik mijn eerste verslag ondanks dat ik weet dat morgen om half 7 de wake up call er weer is.
Na een lange vlucht met, vond ik, tegenvallende films, gearriveerd in een erg warm Bangkok. De reis is eindelijk begonnen. We arriveren vroeg in de ochtend en gaan eerst onze koffers naar het hotel brengen. We kunnen nog niet naar de kamers, maar andere kleding is zeer welkom. Omdat we ruim de tijd hebben gaan we eerst met de hele groep fietsen in Bangkok. Een geweldig leuke tocht door de smalle straatjes van Bangkok en waarvan de tocht een goede indruk geeft van het leven in deze grote stad. Het is een tocht die ik iedereen kan aanraden, maar met het wennen aan de vochtige warmte en na een lange dag/nacht zonder veel slaap best wel inspannend. gelukkig zijn de fietsen best aardig en naast het feit dat ik bijna een tafelpoot onder iemands verkoopwaarde afgetrapt heb, zeker een aanrader om te doen.
Ne de inspanning op naar het hotel voor een, vind ik, welverdiende powernap. De avond staat in het teken van een welkomst diner cruise op de chao praya rivier. Eigenlijk vaar je gewoon rondjes, krijg je het eten voorgeschoteld en kun je de verlichte waterkant zien met huizen, restaurants en tempels. Niet verkeerd, maar heel bijzonder was het niet.
De volgende dag komt de eerste Boeddha (massief goud) in beeld, het koninklijk paleis, de volgende Boeddha (emerald) een boottocht door smalle riviertjes en een met porselein belegde stuppa volgen daarna. Een drukke morgen met vooral veel mensen bij het paleis. Mooie gebouwen, leuke plaatjes van de manier van wonen en werken en de belangrijkheid van het boeddhisme en het koninklijk huis zijn de dingen die achterblijven in mijn gedachten. Het was een mooie ochtend.
De middag was vrij te besteden, maar omdat ik zo stom was onderuit te gaan bij de diner cruise en mijn knie en enkel verdraaid heb, neem ik middag rust in het hotel met ijs voor de knie en enkel, een paar baantjes zwemmen en de eerste bladzijden lezen.
De avond nog gewest naar een theater show over Thaise culturele schatten. Een aparte show, maar echt fantastische vond ik deze niet. Zaten wel leuke dingen in, maar duurde eigenlijk gewoon te lang.
Vroeg op om te vertrekken naar Kanchanaburi, waar we verblijven in een drijvend hotel op de river kwai. Een geweldige locatie op het water midden in de natuur en geen stroom. Verheugde me zeer op deze 2 nachten, vooral na de drukte van Bangkok. Voordat we op onze locatie arriveren onderweg nog naar een drijvende markt. Allemaal,kleine bootjes met verkoopwaar en heel veel toeristen. Erg leuk om gezien te hebben en mee te maken. Vroeger waren het voornamelijk de groente en fruit dat zo verkocht werd, maar tegenwoordig is het voornamelijk geënt op al die toeristen. Gelukkig nog wel wat foto's kunnen maken van de bootjes waarop etenswaren temaakt en verkocht wordt. Geeft tocht nog een beetje een authentiek gevoel.
Na de markt tijd voor een stukje oorlogs geschiedenis in kanchanaburi. Hier ligt de beroemde brug over de river kwai welke door al die krijgsgevangenen in de 2e wereldoorlog aangelegd is. Er is een klein stukje spoor aangelegd maar heeft zoveel doden gekost, dat dit stukje spoor zeer berucht is. De brug kun je op, dus ik heb mijn hoogtevrees getrotseerd en een stuk over de brug gelopen met onder me de stromende rivier. Ben blij dat ik hier op de foto sta zodat ik aan jullie lezers kan bewijzen dat ik een aardig stuk over de brug gelopen heb.
Naast de brug een museum bezocht over de aanleg van het spoor en de ontberingen die dit met zich meegebracht heeft. Ook de begraafplaats bezocht waar de dwangarbeiders van vele nationaliteiten liggen begraven. Best een indrukwekkende middag, dus de rust en groen van de jungle rafts komen goed uit. Jullie moeten maar eens googelen naar de jungle rafts zodat jullie nu al kunnen zien hoe idyllisch de locatie was. Heerlijk primitief en leuk gedaan.
Voor vandaag laat ik het hierbij, het vervolg wordt een bezoek aan de hellfire pass, eraan watervallen en de eerste keer zeiknat regenen voorbij gaan komen. Misschien morgen al, maar anders later in de week

  • 16 Juni 2015 - 20:13

    Monique:

    Hoi zusje,

    Kan je zien dat ik je verslagen echt wel lees. Dus ook een reactie op je reisverslag. Lef hoor dat je de brug opgelopen bent. Toch straks in de jungle nog via de bomen zweven zoals Tarzan en Jane? De eerste angsten zijn overwonnen, dus gewoon de volgende stap zetten.

    Alex heeft je nog een berichtje gestuurd over de presentatie dat die HEEL GOED is gegaan. Zelfs de juffrouw heeft er nog een opmerking over gemaakt bij Nico.

    Geniet van je vakantie, zodat we kunnen genieten van het volgende verslag.

    Veel plezier met de thai thai mannen daar.

  • 16 Juni 2015 - 20:39

    Kitty:

    Hoi Fran, zo te horen weer leuke ervaringen!! Ik zie het al voor me.Geniet verder van alles en zie uit naar het volgende avontuur.
    Groet, Ruud en Kitty

  • 16 Juni 2015 - 21:13

    Mier:

    Hey die Fran,wat super leuk om jouw verhalen weer te mogen lezen. Goed van je dat je de brug een deel bent opgelopen met je hoogtevrees. Zal idd wennen zijn aan die vochtige warmte. Kijk uit naar het volgende verslag. Veel plezier. Liefs mier.

  • 16 Juni 2015 - 21:37

    Maria :

    Heerlijk, klinkt goed allemaal.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag en foto's ?!?
    Liefs, Maria

  • 17 Juni 2015 - 08:16

    Inge:

    Indrukwekkend wat je ziet. geniet vooral van de lekkere hete patai (dat is eten ;-)
    Hier alles ok. Maandag de sleutel van ons nwe (nou ja oude nieuwe) huis gekregen.
    groetjes inge en carlijn die adembenemend luistert naar het resiverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 15299

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: