Alweer laatste restje... - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Francis Groot - WaarBenJij.nu Alweer laatste restje... - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Alweer laatste restje...

Door: fran

Blijf op de hoogte en volg Francis

24 April 2013 | Cuba, Varadero

begin vandaag maar met de opmerking; wat een waardeloze snelheid en toetsenbord. Vergeef me de typefouten.

Gisteren geeindigd met de 1e dag Havana. De 2e dag begint met een wandeling maar nog belangrijker een salsales. De basisstapjes doorgenomen met nog een groep Nederlanders. Vooral heel veel gelachten dat er zoveel mensen zijn die geen ritme gevoel hebben. Viel bij mij gelukkig nog wel mee. Hoefde in ieder geval geen uitgebreidde aanwijzingen te ontvangen. Was wel erg leuk, maar gedurende de les denk je wel welke idiote toeristen nu zo gek zijn om in de warmte van een niet gekoelde theater te gaan dansen. De morgen is in ieder gevaL begonnen met het verlies van heel veel vocht, maar wel met heel veel lachen. Het was zeker leuk om te doen en we zullen gedurende de reis nog veel hebben aan de basisstappen. In Havana is het zo dat op vele straathoeken of op iedere locatie waar je komt er een bandje komt spelen. Niet met de hoop dat we gaan dansen, maar meer met de hoop dat wij als toeristen een CD kopen en geld doneren. Je kunt hier op vele plaatsen je CUC's kwijt. Iedereen wil ze wel van je hebben.
Na de verhittende les hoeven we gelukkig niet terug te lopen maar worden we naar het hotel gebracht met een gogo taxi. Een soort van gemotoriseerde riksja. Lekker scheuren door de straten al huilend van het stof in je ogen, maar zorgt er wel voor dat we een beetje droog terug komen in Havana centrum.
Voordat we gaan genieten van een vrije middag eerst even verder bijkomen in het hotel. Met een groepje dachten we dat de hop-on-hop-off bus wel leuk zo zijn. Helaas bracht deze bus ons niet veel nieuws dat we dedag ervoor al hadden gezien met de auto rit, maar we hebben wel bovenin de bus de eerste zonnestralen opgepakt. Hier de eerste verbrandde huid opgelopen. Levert gelijk het voornemen om me toch nog beter in te smeren.
Na een ritje van 1,5 uur toch maar weer even afkoelen en bijkomen in het hotel en omdat het eten gisteren zo goed beviel weer eten in hetzelfde tentje. Dit keer gezellig wat dichter bij de zanger die we de dag daarvoor ook alleen maar hadden horen hummen en brommen. Dichterbij maakte dat geluid niet veel uit, maar we hebben er in ieder geval wel veel lol om gehad.
Deze laatste avond werd natuurlijk afgesloten met een lekker drankje om de volgende dag te vertrekken naar Vinales. Hier zal ik later nog meer over schrijven. Wil jullie niet vervelen met te lange verhalen in 1 keer en gezien er alweer zoveel tijd voorbij is gegaan sinds ik hier ben moet ik helaas ook een beetje spieken in het boekje over cuba. Nu eerst genieten van ons all inclusieve resort met een een prachtig strand en een leuk zwembad. Misschien het volgende verhaal nog vanaf hier, maar misschien ook nog wel vanaf huis. Voor ik het weet is het zaterdag en moet ik alweer het vliegtuig in om te vertrekken naar ons kikkerland, hopelijk met redelijk weer voor het weekend...?!

• 25 April 2013 - 07:44

Mier:

Hoi fran, voor je laatste dagen geniet ervan en
    Voor zaterdag een goede reis en we spreken daarna
    wel af. Xm