Welkom to Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Francis Groot - WaarBenJij.nu Welkom to Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Welkom to Peru

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

29 Mei 2007 | Peru, Lima

We begonnen goed...vertraging vanuit Brussen. Komen we bij de Gate moeten we haasten van het peroneel om daarna nog ruim 20 minuten stil te staan voordat we mogen vertrekken.
Na 13 uur vliegen aangekomen in Lima, alwaar Nicolas ons op stond te wachten. Bagagecontrole is daar leuk. Je moet op een kn op drukken en als dan het rode lampje gaat branden, moet je je koffers openen, anders mag je gewoon doorlopen. Er waren 3 personen zo ongelukkig om hun koffers te openen, waaronder Monique. Zij kon heel leuk haar trouwjurk uit de koffer halen en natuurlijk ook al dat leuke spul voor Alex.
Nadat iedereen de douane door was, op naar onze eerste overnachting. Zelf kon ik niet wachten tot we in het hotel waren want na ruim 24 uur wakker te zijn geweest, wilde ik heel graag even de binnenkant van mijn ogen bekijken.
Gelukkig vertrokken we de volgende dag niet zo vroeg naar Paracas. Hoe was Lima? Van het stuk dat vanuit de bus te zien was, lijkt het een gevarieerde stad. Van hele mooie plekken tot de plaatsen waar het er iets armoediger uitziet. Wat mij het meerste bijgebleven is, zijn de hoge golven aan de kust. Je kunt er leuk en goed surfen (en dan niet op het internet). Veel hebben we niet gezien. Onze laatste dag brengen wij hier nog een aantal uur door en zullen wij deze grote stad beter bekijken.
In Paracas zijn we naar de Balastas eilanden geweest. Deze eilanden zijn te bereiken met een leuk bootje die heerlijk stuitert over de golven. De Efteling is er niets bij.
We waten de haven nog niet uit of we kwamen al dolfijnen tegen. Geweldig gezicht als ze boven de zee uitspringen.
Op de Balastas eilanden vind je zeeleeuwen en duizenden vogels. Vooral deze vogels produceren veel poep die eens per 5 jaar verzameld wordt en daarna verkocht wordt. Een prachtig gezicht al vogels. Op de terugweg zijn we door een zwerm vogels gevaren. Je kunt je niet voorstellen hoe dat eruit ziet. Naast het prachtige gezicht ben je wel bezich met al die mooie uitwerpselen die je hoofd kunnen raken....
Vanuit de boottocht zijn we naar het nationaal park gegaan. Dit nationale park behelst voornamelijk de kustlijn en de dieren in de zee. Achter de kustlijn is namelijk niets meer dan woestijn. Vele bergen met goudgeel zand. Het rondrijden in deze woestijn met daarachter de kust levert een mooi beeld op.
Vanuit Paracas zijn we doorgereden naar ICA. In ICA zelf zijn we niet geweest, maar hebben onze tijd doorgebracht bij een oasis bij ICA. Een heel leuk romantich plekje. Een klein meertje met rondom heuvels van zand. De zandheuvels konden beklommen worden, je kon zandboardend naar beneden of rondscheuren in een soort van jeep. erg actief ben ik niet geweest. Heb lekker een paar uurtjes bij het zwembad gelegen en heerlijk van de omgeving genoten. s'middags zijn we vertrokken naar Nasca. Morgen gaan een aantal van ons vliegen om de Nasca lijnen te bekijken. Ik ga hier niet mee. Een klein vliegtuigje dat alleen maar ronddraait zodat jij een mooi beeld hebt beneden, is niet iets waar ik me op verheug. Ben wel heel nieuwsgierig hoe het eruit ziet. Vanuit een uitkijktoren heb ik 2 figuren gezien, maar de rest zal ik moeten geloven op de verhalen van anderen.
Ondertussen heb ik in de paar dagen wel het gevoel dat het een heel gevarieerd land is met zoveel aspecten dat je dat zeker niet in 1 keer kan bevangen. Nu al een keer terug? We zullen zien.
Morgennacht vertrekken we et de nachtbus naar Arequipa. We stijgen dan naar de 2600 meter. Ben benieuwd of mijn lichaam gaat reageren op deze eerste hoogtestijging. Zal jullie op de hoogte houden, vooral ook omdat in Arequipa de bruiloft is.

  • 29 Mei 2007 - 14:24

    Mier:

    Wat een leuke reis doe je, zou ik ook wel willen hou me goed op de hoogte dan weet ik waar ik rekening mee moet houden

    groetjes

  • 29 Mei 2007 - 15:11

    Vlekje:

    hallo tante franny, wat leuk dat je het naar je zin hebt, jammer dat je niet bij mij bent, kan ik niet de volgende keer mee.
    tot gauw

  • 29 Mei 2007 - 18:55

    Yme:

    leuk verslag door gaan zo.
    schijf ook hoe het me je ouders gaat.
    vriendelijke groet.

  • 30 Mei 2007 - 12:23

    Dimph:

    beste fransis bedankt voor je leuke verslag jammer van de vertraging.wanneer is de bruiloft? groetjes dimph en leo

  • 01 Juni 2007 - 15:38

    M & M En Ukkie:

    hoe gaat het daar hier alles goed de plant van je ouders is heel hoog geworden 1.80 een lange steel met allemaal bloemen, het is nog geen weer geweest om te straten,s avonds vaak regen hier, bij julie is het zeker lekker warm ,is er al getrouwd of moet dat nog plaatsvinden groetjes van ons uit het mooie holland en veel plezier nog doooooooooooooooooei

  • 01 Juni 2007 - 16:31

    Renate:

    Hoi,

    Klinkt allemaal weer erg mooi,ben benieuwd naar je foto's.Veel plezier met de bruiloft,dat zal wel een kleurrijke bedoening worden,is goed om je fototoestel overuren te laten draaien.

    genietse verder...

  • 02 Juni 2007 - 21:48

    Margo:

    Wat een belevenis allemaal. De jochies zijn jaloers op je wat betreft de dolfijnen. Geniet gewoon lekker verder en kijk nu al uit naar je volgende verslag. Mijn verslag van een weekje Duitsland is een stuk minder boeiend maar was ook wel heerlijk.

    Gr en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 15303

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: