Back to where it all began - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Francis Groot - WaarBenJij.nu Back to where it all began - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Back to where it all began

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

15 Juni 2007 | Nederland, Nieuwegein

Onze laatste uren in dit mooie land zijn aangebroken. Momenteel zitten we in het hotel te wachten totdat we naar het vliegtuig naar Amsterdam vertrekken. Ik kan in ieder geval wel al vertellen dat de weken voorbij gevlogen zijn. De diversiteit in dit land in machtig en zeker onvoorstelbaar. Het lijkt zo lang geleden dat we door de woestijn reden naar onze eerste bestemmingen. De bergen en die we daarna gezien hebben is zo´n contrast met het eerste stuk, dat dit een vakantie geworden is om niet te vergeten.
Toch ook nog even een paar woorden over de inca vallei en de machupichu. Naar de inca vallei hadden wij helaas een slechte gids. Het verhaal dat hij vertelde is bij niemand echt blijven hangen. De oude inca opgravingen die we hebben gezien waren mooi, maar hebben geen grote indruk achter gelaten. De Machupichu heeft die indruk wel achtergelaten. We waren vroeg aanwezig om de lopers een warm welkom te heten. De zon was nog niet op en ik kan vertellen dat de zonsopkomst daar erg mooi is. De eerste zonnestralen boven de bergen waren een mooi gezicht. Dit is natuurlijk vastegeld op de foto. De rondleiding die we daar hebben gehad was geweldig. Het verhaal en de intepretaties achter het complex waren erg indrukwekkend. Om de Machupichu te bezoeken moet je wel een berggeit zijn. Volgens mijn zus moesten we alleen het eerste stuk een beetje klauteren, maar het beklimmen en afdalen van de trappen hebben we de halve ochend volgehouden. Dit is het enige complex waarvan ik ook nog een beetje spierpijn overgehouden heb. Veel vertellen over deze dagen kan ik niet. Om hier meer over te laten weten zijn de foto´s echt nodig. Het verhaal erachter volgt dan vanzelf.
Na nog een vrije dag in Cusco (winkelen....) zijn we gisteren vertrokken naar Lima. Weer terug in de drukke stad vol smok. De luchtvervuiling is hier zo erg dat alleen in de middag een paar uur de zon schijnt. In Lima hebben we nog een city tour gedaan om de mooie koloniale huizen te bewonderen. De stad is zeker de moeite waard om al deze mooie huizen te bekijken. Vandaag hadden we ook nog een paar uur voor ons zelf. Een laatste wandeling, de laatste Peruaanse zon en de laatste inkopen. Of ik hier ooit terug kom, weet ik niet. Dit land was zeker de moeite waard om te bezoeken.
Straks gaan we bekijken of het ons lukt om onze bagage in Amsterdam te krijgen. Indien dit niet het geval is, zullen we door moeten naar Brussel. De reis vanuit Brussel naar huis zal nog een uitdaging worden.