Er gingen 2 punkies op vakantie... :-) - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu Er gingen 2 punkies op vakantie... :-) - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Er gingen 2 punkies op vakantie... :-)

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

29 Mei 2011 | Denemarken, Ribe

Ondertussen alweer 3 dagen weg van ons koude kikkerlandje. Hier hebben we een ander koud, maar vooral windig, kikkerland gevonden.
De voorspellingen in het weer voor zaterdag waren slecht. Daarom zijn we naar het zoutwater aquarium in Esbjerg gegaan. Leuk visjes kijken, roggen aaien, bootjes kijken en zeehonden kijken. De aquaria waren erg mooi. Er staan ook een paar foto's van de visjes. Buiten bij het aquarium een paar mooie boten gezien en hoe deze in de eeuwen rond Esbjerg ontwikkeld zijn. Buiten was leuk, maar je moest wel een moment tussen de buien door kiezen.
Zeehondjes kijken was nog leuker. Volgens mij hadden zij het in het water warmer dan wij rond het bad. Een stevige wind van zee zorgde ervoor dat pa en ik het na het voeren van een paar visjes al voor gezien hielden. We hebben er wel een lekkere zoute spoeling voor in je haar aan overgehouden, een stukje film en een paar foto's.
Het aquarium zorgde er wel voor dat we de dag redelijk droog doorgekomen zijn. Meerdere malen in het restaurant gezeten dat leuk uitkeek over de zee en waar we konden genieten van wind en regen. Altijd een leuk schouwspel als je binnen zit.
Vandaag waren de voorspellingen beter. Na een rustige ochtend, op naar het vickingmuseum. Een leuk museum, waar we relatief weinig over vickingen hebben gezien, maar wel veel de stad Ribe. Na het vickingmuseum, op naar het natuurmuseum over de wadden. Dit viel een beetje tegen. Op zich wel leuk opgebouwd, maar weinig interactief. Vooral minder leuk omdat de details alleen in het Deens weergegeven wordt (een opzet dat we trouwens tot op heden overal tegengekomen zijn). Uiteindelijk hadden we om 2 uur al het programma van vandaag afgerond. Gezien we toch bij zee waren, richtin de kust gereden. Je kunt hier bijna tot aan zee rijden. Dus geen lange wandelingen om de zee te voelen.
Na even uitgewaaid te zijn, was het plan om gewoon even rond te rijden. Geen specifiek doel, maar genieten van de omgeving. Conclusie van de tocht was dat het net Friesland is. Veel landbouw, ruimte en dorpjes bestaande uit een kerk en 3 huizen.
Bij Ribe is een waddeneiland, Romo, waar je met een weg naar toe kan rijden. Dus al rijdend zijn we daar beland. In plaats van naar een van de dorpen te rijden, zijn we dwars het eiland over gestoken. Kom je op een heel breed strand waar je met de auto op mag rijden. Pa vond dit een minder leuk idee, maar gezien ik ergens moest keren, moest ik toch het strand op. Hier hebben we geruime tijd met de auto gestaan en gekeken naar het brede strand (volgens pap wel 2 km), de campers die zonder problemen het strand op reden en al die vliegers in de lucht. We zijn wel veilig in de auto gebleven, want anders waren wij gezandstraald en weggeblazen. Ik wilde nog wel wat dichter aan de kust kijken, maar pa vond dit een minder leuk idee. het leek wel of hij zuinig is op zijn auto... :-)
Voor morgen staat legoland op het schema. Het moet redelijk weer worden, dus we gaan er van genieten. Ik zal jullie laten weten in hoeveel atracties ik mijn vader krijg. Voor nu is dit het weer, dus tot het volgende verslag.
Groet,
Martin en Francis

• 29 Mei 2011 - 20:06

Groetjes :

mark miranda en renzo nog veel plezier
    en mooi weer toegewenst

• 30 Mei 2011 - 06:52

Diana Vlug:

Regen, wind, kou.... Ach, dat is ons zo bekend dat je in ieder geval geen heimwee kan krijgen hahaha.. veel plezier nog en geniet ervan!

groetjes Diana

• 30 Mei 2011 - 07:06

Stan:

Hey Francis,
    ben benieuwd hoe je Legoland vind. Ik kan me niet herinneren of er veel attracties voor volwassenen waren. Herinner me alleen de Lego, Lego en nog eens Lego en natuurlijk al die rijen wachtenden. Maar daar zullen jullie weinig last van hebben, lijkt me.
    Veel plezier! Cari saluti!

• 30 Mei 2011 - 11:56

Kitty:

Het moet toch niet te gek worden Martin!!!!! ik zie jou al in een "legospeelgoedauto" zitten toet, toet, uit de weg nu want martin komt eraan

• 30 Mei 2011 - 18:11

Mier:

Heey, Ben benieuwd hoe legoland zal zijn, hoor graag de verhalen. Groetjes m,j en dikke kus van l.

• 31 Mei 2011 - 18:36

Rob Vd B:

Leuk om jullie te volgen.....ik had gewoon richting zee gereden hoor.....maar ja, wij hebben dan ook een 4x4. Misschien komt verstand dan toch met de jaren, want het blijkt dat vaders de verstandigste is....althans in dit geval. Veel plezier!