Alweer 1,5 dag doorgebracht in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu Alweer 1,5 dag doorgebracht in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Alweer 1,5 dag doorgebracht in Kopenhagen

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

11 Juni 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Kopenhagen, wat een drukte. Das weer even wennen. En wat een grote stad. Naast de herrie en de zooi (jammer) een hele mooie stad met prachtige gebouwen.
Na uitgezocht te hebben welke bus en S-trein we moesten nemen eindelijk onderweg. Netjes op onze Kopenhagen passen onze namen gezet, maar moesten we hier ook nog een datum en tijd op invullen. Dat stond niet echt duidelijk in het boekje en natuurlijk krijgen we gelijk controle. Maar goed dat ze hier aardig zijn en gewoon kunnen denken "weer zo'n stel domme toeristen". Eerst maar naar de toeristeninformatie en geld halen. Want zonder centjes komen we niet echt ver. Bij de toeristen informatie begint ook de hop-on hop-off bus. Hier willen we een rit mee maken door de stad en krijgen we een idee wat we het liefst willen zien. Ondanks dat we hier 3 dagen kunnen doorbrengen denk ik niet dat je alles kan zien wat hier te beleven is. Het is veels te veel. Pa in zijn beste Engels zo'n meneer van de bus aanspreken, blijkt het een Amsterdammer te zijn. Hoefde hij niet meer moeilijk te doen. Leuke is dat ik automatisch in het Engels begin tegen de Denen en pap in het Duits. Levert leuke conversaties op.
De busrit die wij doen komt voornamelijk in de stad bij de belangrijkste gebouwen en attracties. Daarnaast kun je onderweg op diverse plaatsen uit en instappen. Altijd leuk zo'n busrit. Onderweg stopt de bus iets langer bij de zeemeermin zodat deze gefotografeerd en gefilmd kan worden. De meermin is zelfs groter dan ik verwacht had. Omdat iedereen mij waarschuwde dat ik er niet te veel van moest verwachten, had ik qua grootte een zelfde desillusie verwacht als bij de Mona Lisa. Het werd dus een meevaller.
De rit die we gedaan hebben nam 1,5 uur in beslag en conclusie is dat de nye havn bezocht moet worden. Ziet er zo gezellig uit dat wij daar wel even willen lopen. Dit alleen niet vandaag. Eerst nog een 2e rit doen. Deze gaat naar het eiland, maar na de 1e rit viel dit erg tegen. We verwachtte nog meer mooie gebouwen, terwijl dit meer over het huidige Kopenhagen ging. Leuk om te weten, maar minder indrukwekkend.
Daar waar we zijn opgestapt zit ook Tivoli. Als je hier van buitenaf naar kijkt wekt het je nieuwsgierigheid. Onderweg naar het hotel even uitgezocht wat dit is en blijkt dat dit een soort kermis te zijn. Daarnaast zijn er allemaal eettentjes en wij mogen met onze pas gratis naar binnen. Dus waar we gaan eten is vanaf dat moment bekend.
Eerst even een powernap (dat is de reden dat ik nu een verslag zit te schrijven) en dan maar weer naar de stad. Wat hebben ze daar leuke attracties. Hier wil ik zelfs niet in. Een giga hoge zweefmolen, vrije val, achtbanen, een of ander looping ding en ga zo maar door. Dit is zeker een aanrader om naar toe te gaan. Je kunt lekker rondlopen, eten en mensen kijken. Uiteindelijk willen we niet tot 10 uur wachten tot het concert begint en arriveren we zo'n 11 uur weer in het hotel, maar wel met het idee hier morgenavond nog een keer langs te gaan.
Vanmorgen zijn we opgestaan en zagen een stralend blauwe hemel. Na het ontbijt eerst de wisseling van de wacht kijken. We zijn net te laat bij het Amalienkasteel om het begin te zien, maar zijn tot het eind gebleven. We hebben de wisseling gezien en ze zien vetrekken. Bedoeling is dat we weer op de hop-on hop-off gaan, maar kunnen niet achterhalen waar de bus stopt. Het kaartje hebben we heel verstandig achtergelaten in het hotel... Na geruime tijd rondgelopen toch maar een bus genomen en terug naar het hotel. Even uitrusten voor we weer vanavond weg gaan.

• 11 Juni 2011 - 18:50

René En Kim:

Fran, zo beter? En de volgende keer gewoon luisteren als we je vertellen dat je de kaart eerst geldig moest maken!!!!!!!!!
    Veel plezier daar nog. Tip als het er nog staat het museum nav de bouw van de brug naar Zweden en indien nog te doen met de Kopenhagenkaart Helsinger - Helsingerborg(zw).

• 14 Juni 2011 - 07:14

Stan:

Ha die Francis,
    wat grappig, we hebben idd op hetzelfde park gelogeerd in Middelfart. Als ik de foto's bekijk is het wel een stuk moderner geworden qua inrichting. Maar er is ook veel hetzelfde gebleven.
    Groetjes!

• 15 Juni 2011 - 19:03

Rob:

Ik blijijijijijijfffff lezen, leuk hoor! Wat een avontuur!!!