Al zittend in de lobby, overdenk ik - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu Al zittend in de lobby, overdenk ik - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Al zittend in de lobby, overdenk ik

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

09 Juni 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Laatste deel van onze vakantie is aangebroken. We zijn gearriveerd in Kopenhagen (en niet Stockholm Zusje :-)). Over Kopenhagen heb ik nog weinig te melden. We zijn gereden en gearriveerd. Onderweg nog wel even in Odense naar het spoorwegmuseum geweest, wat erg leuk was. Hier stonden een aantal leuke opstellingen die ook wel op die manier uitgevoerd mogen worden in het Nederlandse spoorwegmuseum. Bij de mooie locomotieven en de treinstellen waren poppen geplaatst waardoor je je zo in het verleden waande. De locatie was zoals het rangeer terrein van Tomas de Trein. Een half ronde locatie met spoor waar de treinen stonden. Veel treinen konden ook nog van binnen bekeken worden. Vooral de treincoupes waren erg leuk.
Onze laatste dag op de Funen hebben we grotendeels doorgebracht in Fredericia. Dit is een vestingstad aan de andere kant van de brug en dus op het vaste land. Pa en ik zijn eerst even de winkelstraat doorgelopen, want daar zag het er gezellig druk uit. Sporadisch kom ik hier leuke schoenen tegen, die voor mijn voeten absoluut niet geschikt zijn. Ze houden hier van platte stappers, met weinig model. Wel leuk is hier de bakkertjes met de lekkernijen uitgestald voor het raam. Maar goed dat we hier s' morgens al waren, want anders had ik aan al die zoetigheden geen weerstand kunnen bieden. Het ziet er allemaal zo lekker uit.
Na een wandeling op de vestingsmuur terug naar de auto om nog maar een klein stukje rond te rijden. Naar de Funen zijn namelijk 2 bruggen. Een oude brug en een nieuwe brug. Via de oude brug zijn we in het park in Middelfart gekomen (Stanny park heet Middelfart resort. Foto's van park via link: http://www.hollandinternational.nl/autovakantie/denemarken/funen/middelfart/middelfart-resort/foto.aspx) en ik wilde graag nog even over de nieuwe brug rijden. Gewoon omdat ik dat wel leuk vind. Dus met de auto weer naar de andere kant van het water over de nieuwe brug, welke een stuk korter lijkt dan de oude. Hier waren we veels te snel overheen. Na de brug doorgereden naar het dorpje Strib. Dit ligt in een punt van het eiland, vlak bij Middelfart. Hier hebben we nog even van de zon en het mooie uitzicht genoten. Helaas niet met mijn voeten in het Kattegat gestaan, want er waren hier wel veel kwallen. Leuke beestjes, maar om nu met mijn voeten hier tussen te gaan staan, griezel...
Natuurlijk mochten wij van onszelf nog zo'n lekker ijsje. Pa weer een de 3 bolletjes met creme en jam en ik dit keer maar aan de groot softijsje. Lekker genieten. Al zittende gaat het wel spetteren. Dat hebben we geweten. De rest van de middag en de avond heeft het pijpestelen geregend. Wel lekker leesweer, maar had dat liever in de tuin in de zon gedaan. We moesten er nog wel uit, want ik had mezelf een lekker Italiaans maaltijdje beloofd en we moesten nog kronen halen. Dus jas aan en capuchon op. Heerlijk Italiaans gegeten aan het water.
Helaas was dat alweer onze laatste dag op de Funen en zijn we nu in Kopenhagen. Morgen gaan we echt Kopenhagen in en ben benieuwd naar de stad. Kan niet wachten op de dag van morgen. Waarschijnlijk wel weer even wennen om in zo'n grote stad te zijn, maar kunnen we alvast een beetje acclimatiseren.
Foto's van de afgelopen dagen volgen nog, want zit hier met pap in de lobby en heb de foto's nog niet op de PC gezet.

  • 10 Juni 2011 - 06:12

    Mier:

    Heey luitjes, zoals ik het allemaal lees hebben jullie het erg naar jullie zin, ben benieuwd wat jullie van kopenhagen vinden en hopelijk zit de kleine zeemeermin er ze was toen wij er waren (sep 2010) in shanghai.
    geniet nog even van de paar dagen vakantie en goede reis terug. Groetjes M.J en dikke knuffel L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 15342

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: