Wat is het hier mooi! - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu Wat is het hier mooi! - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Wat is het hier mooi!

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

07 Juni 2011 | Denemarken, Middelfart

Onze een na laatste bestemming, de Funen. De eerste indruk is dat de natuur hier heel anders is dan hetgeen onderweg gezien en op de locaties aangetroffen. We zitten ineens in de bossen en een glooiend landschap. Dit is nog meer het soort landschap waar ik van geniet. Daarnaast merk je dat je meer in de richting van de grote steden komt. De wegen zijn een stuk drukker. Gelukkig hoeven we niet via de snelweg, dus deze vermijden indien niet noodzakelijk.
Na onze autorit vanuit Lokken hebben we even niets gedaan. Een middagje rustig aan in het huisje. Tot op heden is dit wel het grootste huisje voor ons tweeën, maar niet de schoonste. We hebben ieder onze eigen badkamer. Het is hier ook meer een vakantiepark dan op de andere locaties. Hier hebben ze een buiten en binnen zwembad, midgetgolf en andere bezigheden.
Op onze 1e volle dag hier zijn we naar het Egevosd kasteel wezen kijken. Dit kasteel ligt omgeven door prachtige tuinen en er zijn meerdere tentoonstellingen gehuisvest. Naast de mooie tuinen vind je hier vliegtuigen, auto’s, motoren, fietsen, kleding, enz. Het klinkt als een locatie dat aangedaan moet worden in een rit van de Fiat500 club. De hele dag zijn we hier opgetrokken en hebben genoten van het mooie weer. Na een middag lekker in de zon, zijn we op advies van de dame bij de receptie naar de boulevard gereden om daar te gaan eten. Een mooie locatie met zicht op de oude en de nieuwe brug naar het eiland. Daarnaast hebben we het geluk dat er een 3-master aan komt meren, wat een mooi plaatje oplevert.
Na een dag slenteren in de tuinen en langs tentoonstellingen een dagje rustiger in Middelfart zelf. Eerst lang het toeristenbureau om uit te zoeken of er ook rondvaarten gedaan worden op het meer waar het dorp aan ligt. Dit is helaas niet het geval, maar we gaan we naar buiten met een hoop folders en suggesties. Eerst maar even de winkelstraat door. Lekker neuzen in de winkels, zonder dat je iets wilt kopen (maar toch wel doet ). Het centrum is niet heel groot, dus eigenlijk hebben we nog tijd genoeg over om wat anders te doen. Onder het genot van een kop koffie aan het water, besluiten we om een stukje rond te gaan rijden. Er zijn hier in de omgeving vele natuurgebieden, waar je naar toe kan. Wij besluiten een plek op te zoeken waar een vis trap te vinden is. Met behulp van TomTom, de kaart en simpel bordjes lezen (waar we natuurlijk meerdere keren overheen lazen) komen we er dan eindelijk. Met een kleine, maar heuvelige, wandeling komen we er. Het is hier een prachtige omgeving. Hier kun je mooie wandelroutes lopen en mooi fietsen dwars door het natuurpark. Vooraf wel even je kuiten trainen, want echt vlak is het niet. Wij lopen een piepklein stukje en komen dan bij de vis trap. Heerlijk dat geluid. Jammer van de radio op de achtergrond van de bouwvakker die aan het werk is bij een huis. Gezoem van vliegen en gefluit van vogels. Dat is het geluid dat hier de boventoon voert. Het vakantiegevoel dat hierbij hoort ontbreekt bij mij niet.
Na even gerelaxt te hebben besluiten we gewoon in de omgeving rond te rijden. Er lopen een paar wegen door dit gebied heen. Helaas geen mogelijkheid meer gehad om te stoppen, want foto momenten waren er genoeg. Dan maar lekker binnendoor terug naar Middelfart, want daar wacht een ijsje. Op de hoek van de ingang van het park staat een tentje waar het constant erg druk. Dit heeft de nieuwsgierigheid bij Pa en mij wel gewekt. Gisteren hadden we al ijs op, dus moest het wachten tot de nieuwe dag. Ik kan jullie verzekeren dat het het wachten waard was. Heerlijk schepijs, en niet zo zuinige schepjes, met crème. Ondertussen is het alweer 5 uur en moeten we na het ijsje maar even wachten voordat we gaan eten. Hiervoor gaan we zo lekker naar het dorp en besluiten dan of het aan het water wordt of in de winkelstraat.

• 09 Juni 2011 - 07:10

Stan:

hey Francis,
    op welk park zit je want waar wij zaten was ook een ijstent op de hoek. En idd ijsjes met negerzoenvulling erop! Lekker!
    Groetjes!