Alweer laatste verslag van deze reis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Francis Groot - WaarBenJij.nu Alweer laatste verslag van deze reis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Alweer laatste verslag van deze reis

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

16 Juni 2011 | Nederland, Nieuwegein

Ondertussen is het alweer donderdag geworden en is het 3 dagen geleden dat paps en ik de reis terug naar Nederland hebben gemaakt.
Om te beginnen met de conclusie van de vakantie: ik kan Denemarken zeker aanraden, al zou ik voor het weer iets later vertrekken.
Hier alleen nog een verslag van onze laatste dag in Kopenhagen. Op naar Kopenhagen vanaf het water. Dit is een tocht die ik zeker kan aanraden. Je komt op net iets andere plaatsen dan de bus en een stad bekijken vanaf het water vind ik altijd leuk. Onderweg naar Nye Havn (vertrekplaats van de boot) ook nog de metro uitgeprobeerd. Het was even zoeken welke kant van de metrolijn we moesten nemen, maar ook dit vervoermiddel uitgeprobeerd in de stad. Na een kleine wandeling (echt een kleine wandeling) kom je aan op Nye Havn. Als je ergens wilt zitten, drinken, eten, mensen kijken en in een leuke omgeving moet je hier naar toe. Op de boot hadden we een plekje aan de buitenkant en kon pap mooi filmen. grotendeels zie je dezelfde dingen als met de bus, maar het is net anders en je kunt tenminste op een fatsoenlijke manier filmen en foto's maken. De boottocht duurt een uur, maar het lijkt veel sneller alweer voorbij te zijn. Zal een paar foto's van Nye havn en onderweg op de boot toevoegen. Vanaf de boot natuur;lijk even een terrasje pakken om een kopje koffie te drinken. Kijkend naar de mensen, zat het erg gezellig. Op het terras besloten dat we lopend via het Amalien slot nog naar de Dom kerk te gaan. Ik wilde daar nog wel graag even binnen kijken. Op het plein van het Amalien slot viel het ons op dat de wachters een zwart pakje aanhadden in plaats van het rode van de dag ervoor. Daarnaast werden de wachters gewisseld, waardoor we weer een kleine voorstelling hadden. Toch maar nog een paar foto's gemaakt :-). Na oversteek van het plein op naar de Dom. Hier een mooi beschildert plafond, maar verder weinig pracht en praal. Wel mooi, maar had me er meer van voorgesteld.
Na nog een avond doorgebracht te hebben in Tivoli, was dit onze laatste dag in Kopenhagen en dan ook in Denemarken. Als afsluiting nog even een paar kenmerken van Denemarken en de conclusie dat het voor herhaling vatbaar is.

• Hobbezak kleding. Zelden zo veel zulke onflatteuze kleding gezien
• Comfortabele schoenen
• Behulpzame mensen
• Ruimtelijk
• Heren schoenen veels te groot, want de punten van de schoenen staan krom
• Weinig hoogbouw
• Bedden waar je niet het dekbed achter kan vastzetten, waardoor je soms gedwongen wordt met je hoofd op het voeteinde te slapen
• Lekker eten, maar geen land voor de vegetariër
• Goede maar saaie wegen. Je moet je best doen om soms niet in slaap te vallen
• Wat zijn files ook alweer?
• Wat is Kopenhagen dan ineen keer druk!

Hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en kan alleen maar schrijven "op naar de volgende vakantie en de volgende reis"

• 16 Juni 2011 - 12:14

Mier:

Ik vind/vond het leuk om jullie verslagen te lezen, wij zijn zelf ook in denemarken geweest en bij het lezen kwamen toch heel veel bekende dingen naar voren vooral in kopenhagen. Ik hoor de verhalen vanavond in de auto wel en daarna wil ik graag de foto's bekijken.
    Groetjes mier