Nog meer hoogte in Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Francis Groot - WaarBenJij.nu Nog meer hoogte in Lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Nog meer hoogte in Lijiang

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

14 Oktober 2009 | China, Lijiang

Hier alweer een verslag. Dit ook om jullie gerust te stellen dat ik niet in een luchtballon gestapt ben om een ballonvlucht te maken.
Na het leuke Dali zijn we gisteren gearriveerd in Lijiang. Deze plaats staat in de top 5 van de meest toeristische plaatsen van China. Dit betreft alleen wel voor de Chinezen. Wat een koppen kun je hier tellen. Wij begrepen dat hier vorige week tijdens het chineze festival hier per dag 5 miljoen (geen typefout) toeristen waren. Onvoorstelbaar.
Het mooie hier is de drakenberg. Deze zijn we vandaag op gegaan. Je komt dan tot een hoogte van 4506 meter. Natuurlijk is er vastgelegd dat ik hier geweest ben. Het uitzicht was geweldig. Je kon nog lopen naar 4680 meter, maar dit heb ik niet gedaan. Mijn hoofd voelde al vreemd genoeg. Ik heb heerlijk boven gezeten op een bankje in de zon al kijkend naar al die rare Chinezen. het was zeker de moeite waard. Morgen vertrekken we weer naar Kunming om de dag daarna te vertrekken naar Hong Kong. Hong Kong wordt de laatste stap van deze reis. Wel raar dat je nu alweer begint met afscheid nemen van dit mooie land met zijn rare gewoontes.
Gelukkig kan ik morgen nog even goedkoop shoppen. Dit land is slecht voor je portemonnee. Voor je gevoel kost het allemaal niets.
Vanuit Hong Kong zal ik nog een verslag schrijven, dus zonder rare gebeurtenissen moeten jullie een paar dagen wachten totdat jullie weer bericht ontvangen.
Groet, Francis

  • 14 Oktober 2009 - 13:54

    Annemiek:

    Hee Fran,
    Blij om te horen dat je niet toevallig in een luchtballon gestapt was! :-) Trouwens geweldig om op deze wijze op de hoogte te blijven van je avonturen in China! Geniet nog lekker van je laatste dagen daar!! En tot snel!!
    Liefs, Annemiek

  • 14 Oktober 2009 - 15:43

    Rob:

    Jaaaaaa. Jij was wel hoog, maar niet in een ballon. Fijn dat je t ff laat weten. Blijft leuk om je belevenissen te volgen. Veel plezier in Hong Kong!

  • 14 Oktober 2009 - 16:29

    Trudy:

    Hoi Francis,

    Vanmorgen met het nieuws van 7 uur keken Janette en ik elkaar wel even aan. Gelukkig heben we de SMS en we hoorden al snel dat je helemaal okidoki was. Geniet nog even van de laatste dagen want voor je het weet kom je me weer met een kopje koffie goedemorgen wensen. Voor het geval men er iets achter gaat zoeken, het is gewoon op ons werk en krijg ik altijd koffie van je als je binnenkomt.

    Groetjes Trudy.

  • 14 Oktober 2009 - 22:00

    Lout:

    Klinkt goed! E ook geen (echte) klachten gelezen over de nieuwe schoenen,enkels of hoogte. Nog even volhouden hoor! ;-)

  • 15 Oktober 2009 - 13:30

    Stanny:

    De tijd vliegt hè? Geniet er nog maar even van!!!! Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 15293

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: