Bey bey Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Francis Groot - WaarBenJij.nu Bey bey Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Bey bey Beijing

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

08 Oktober 2009 | China, Peking

Vanmorgen zijn we met de nachttrein gearriveerd in Xian. Alle dagen in Beijing zitten er alweer op. Erg jammer. Beijing is een grote en geweldig indrukwekkende stad. Opvallend is dat de wegen goed begaanbaar zijn en hoe soepel alles daar loopt. Je wordt wel gelijk geconfronteerd met het feit dat er heel veel chinezen zijn.
Na een lange nachtvlucht met heel weinig slaap gaan we de eerste volle dag al naar het Plein der Hemelse vrede, de verboden stad en de Hemeltempel. Ik ben er nog niet ui of we geluk hadden want als gevolg van het 60 jarig bestaan van de Republiek China, waren de Chinezen vrij. Hieruit een positief en een negatief gevolg. Positief: de hemel is blauw; "geen" smog. Negatief: ook die chinezen bezoeken de toeristische trekpleisters. Overal is het nog drukker dan normaal. Conclusie eind van de dag was wel, het plein is groot, de verboden stad prachtig en de Hemeltempel een beetje als de verboden stad. Het was een zware, maar erg leuke dag.
De dag daarna hebben we de Muur bedwongen. Wat een indrukwekkend bouwwerk. We zijn naar een gedeelte geweest waar veel toeristen kwamen, maar deze toeristen liepen voornamelijk de andere kant langs. Op de foto's is later wel te zien hoe druk en steil het was. Je kon een rondje lopen, maar helaas liet mijn enkel het niet toe dat ik volledig mee kon lopen. Na een stuk gelopen te hebben ben ik samen met een van ons reisgezelschap terug gelopen. Om deze dag nog af te maken zijn we ook nog naar de Ming tombes geweest. Leuke bouwstijlen, maar wel goed zichtbaar dat dit hersteld is voor de Olympische spelen.
S'avonds met 2 van de reisgenoten geen Peking eend gaan eten, maar heerlijk naar een echte Italiaan gegaan. Het chineze eten komt me nu al mijn neus uit. Het is wel lekker, maar veel van hetzelfde. Daarna naar How Hay (of hoe je het ook schrijft) geweest. Dit is het uitgaansgebied van de Chinezen. het ligt rond een meer en je kunt er gezellig lopen. Het was een betere keuze dan de peking eend.
De derde dag in Beijing was vol met optionele excursies. Ik ben samen met een aantal van de groep zelfstandig naar de Olympische gebouwen geweest. Het vogelnest was open dus heb toch nog een beetje Olympisch gevoel kunnen opsnuiven. Wat indrukwekkend (en weer druk).
S'middags nog even met de Riksja op pad en daarna naar de trein. De trein was een ervaring apart. Een hoop herrie van de trein, maar wel veel gelachen.
Vandaag gaan we naar het versteende leger en morgen vertrekken we alweer naar Kunming. De tijd gaat snel, de groep is leuk dus ik vermaak me prima. Het China tot nu toe is zeker de moeite waard.

  • 08 Oktober 2009 - 05:46

    Trudy:

    Hoi Francis,

    Wat leuk om je verhaal te lezen. Zo te zien heb je het best naar je zin, mooi zo. Hier gaat alles zijn gangetje,beetje CIM, beetje Intres. M.a.w. niets nieuws. Hier zitten we nu midden in de herfst dus voor het weer hoef je niet terug te komen. Succes met je pootje en geniet maar van je vakantie.

    Gr. Trudy.

  • 08 Oktober 2009 - 06:18

    Inge:

    Hoi Fran,
    Je valt denk ik met je neus in de peeking eend nu het het 60 jarige bestaan van China is. Je hebt dan minder last van de Smog en het lijkt mij dat de gebouwen er dan ook wat mooier uitzien.
    Ben blij voor je dat je een leuke groep hebt en dat je veel plezier hebt.
    Geniet ervan want hier is het weer 3x niets.

    Knuffel uit Elst en tot gauw.

  • 08 Oktober 2009 - 06:51

    Natasja:

    Hoi Fran,

    Ik vind het echt leuk om je op deze manier een beetje te kunnen volgen tijdens jouw reis. Jou kennende maak je een hoop foto's, dus dan wordt het nog echter voor de thuisblijvers. Mocht je eraan gedacht hebben een chineesje aan de haak te slaan...doe maar niet, tenzij hij met je mee terug wilt naar NL, want iedere dag chinees eten voor de rest van je leven ga jij gewoon niet trekken.

    Tot lezens.

    Dikke kus, Natasja

  • 08 Oktober 2009 - 07:17

    Stanny:

    Hi Francis,
    zijn er ook leuke Chinese mannen of is er misschien een leuke groepsgenoot??? Ben benieuwd! Ben blij dat de reis goed bevalt! Gauw foto's plaatsen hè!
    Have fun!

    Veel liefs uit kamer 14T35m

  • 08 Oktober 2009 - 10:31

    Mier:

    Hee fran, Leuk verhaal en gelukkig een leuk gezelschap. Komt het eten je nu al je neus uit, je moet nog wel even, maar gelukkig kan je ook wat anders eten.Ben nu al benieuwd naar de foto's. Voor ons nog 2 daagjes en naar de states,ben druk aan het wassen en morgen inpakken geblazen. Misschien is dit het laatste mailtje vanuit onze kan, Nog heel veel plezier en geniet ervan, als we terug zijn ben nu al benieuwd naar je volgende reisverslagen. Ga wel proberen om daar ook te mailen. Liefs Mier. Dikke knuffel van laurens.

  • 08 Oktober 2009 - 12:53

    Monique:

    Hoi zusje, dit is beter dan de korte mailtjes. Ik merk het al, je hebt het reuze naar je zin. Ben ook benieuwd naar die geweldige foto's. Al is het maar om een kleine indruk te krijgen van de hoeveelheid Chinezen, een stad zonder smog (uitzonderlijk) en natuurlijk naar de grote van de muur. Ik hoop dat je binnenkort weer tijd hebt om een berichtje achter te laten, want de tijd vliegt. Leuk om te horen dat de groep bevalt. Toch altijd beter dan met een groep van 2. Geniet van alle indrukken en knuffels van je neefjes hier en natuurlijk van mij en Nico.

  • 08 Oktober 2009 - 14:03

    Kitty :

    Ja, Fran ik gebruik de hotmail niet zoveel maar Mireille maakte me erop attent, dus gauw lezen!!!!!!!
    Zo te horen verloopt alles prima he, leuk dat het de moeite waard is tot nu toe, ik krijg al de kriebels om te reizen.
    Toch geen lekken band in de riksja?????? Ik ben benieuwd hoe je het terracottaleger vind, de reacties zijn heel verschillend.
    Nu Fran geniet van alles en ik zie de fotos en de verhalen ook al zijn we de komende twee weken in amerika ik vind het leuk je verhaal daarna te lezen
    groet Ruud en Kitty

  • 10 Oktober 2009 - 15:34

    Rob:

    Hey! Leuk dit allemal te lezen. Je maakt wat mee zeg! Geniet ervan en ik lees graag hoe de rest gaat! GRTZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 15326

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: