Bijna alweer bey bey China - Reisverslag uit Guangzhou, China van Francis Groot - WaarBenJij.nu Bijna alweer bey bey China - Reisverslag uit Guangzhou, China van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Bijna alweer bey bey China

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

18 Oktober 2009 | China, Guangzhou

Helaas is het vandaag de een na laatste dag in China. Morgen vroeg vetrek ik alweer naar, zoals ik begrepen heb, het koude Nederland. Jammer maar waar dat ik terug moet naar mijn eigen realiteit. Enerzijds zal ik het hier missen en anderzijds ook wel weer lekker om terug te gaan naar mijn eigen wereldje.
Eigenlijk is er weinig gebeurt na Lijiang. Hong Kong viel tegen. Mijn verwachtingen waren veel hoger dan dat er waargemaakt kon worden. Het hotel lag niet echt gunstig en daarnaast kreeg ik fijne darmklachten. gelukkig ben ik hier alweer veel van opgeknapt, maar het zorgt er wel voor dat je niet zo kan genieten als je graag zou willen. Met medicijnen heb ik nog wel de excursies meegemaakt en moet wel zeggen dat Hong Kong uit de hoogte en s'avonds met alle lichten erg mooi is. Ik had alleen meer contrast verwacht tussen oud Hong Kong en de werelsstad zoals dat nu is.
Mijn conclusie: Beijing geweldig, Hong Kong zo, zo...
Vandaag zijn we met de trein naar Guangzhou vetrokken. Een leuk reisje van 2 uur die ik bijna alleen maar slapend heb doorgebracht. Vanavond, dus voor mij in een minuut of 10, is het afscheid nemen van de groep. Jammer genoeg moeten we morgen om 7 uur alweer onderweg zijn, zodat we deze nieuwe stad niet nog een beetje kunnen ontdekken.Van wat ik vanuit de bus heb kunnen zien, denk ik jammer. Waarschijnlijk had ik het hier leuker gevonden dan in Hong Kong. Maar aan alles komt een eind en dus ook aan deze reis.
Ik heb in het kort beschreven wat ik een beetje beleeft heb. Er is nog veel meer gebeurt. Deze verhalen vertel ik wel samen met de foto's. Voor de foto's, wees gerust. Voor mijn doen heb ik weinig foto's gemaakt. Mijn 2e geheugenkaart is nog lang niet vol.
Geniet nog even van jullie zondag en we spreken elkaar weer snel.
Groet, Francis

  • 18 Oktober 2009 - 17:36

    Renate:

    Hoi Francis,

    Het was weer erg leuk om van je vakantie mee te mogen genieten!
    Helaas het zit er weer op,geniet nog even lekker na en tot gauw!

    Renate

  • 19 Oktober 2009 - 07:09

    Natasja:

    Hé Fran,

    Het zit er weer op. Tsjonge wat ging dat snel. Ik wens je een goede reis terug. Take care! We spreken elkaar snel, gaan we lekker foto's kijken.

    Groetjes, Natasja

  • 21 Oktober 2009 - 10:14

    Rob:

    Als het goed is ben je alweer thuis, binnenkort maar ff die foto's naar Maurik meenemen denk ik zo.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 15345

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: