Wegwaaien in Ribe - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu Wegwaaien in Ribe - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Wegwaaien in Ribe

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

27 Mei 2011 | Denemarken, Ribe

Eindelijk is het zover. Nu toch echt weg uit ons kikkerland en gearriveerd in een minder kikkerlandje, maar wel een beetje kouder.
Vanmorgen vroeg vertrokken en op ons gemakje gereden. Op ons gemakje reiden moest soms wel, want als ze in Duitsland aan de weg aan het werk zijn, maken ze de rijbanen wel erg smal. Soms met zweet op het voorhoofd langs een vrachtauto of (vooral zweterig) langs een bus.
Voor vieren gearriveerd in het plaatsje Ribe. Onderweg hier heen ziet het er al leuk en vooral groen uit. De auto zwiebert een beetje van de wind en spoelt schoon van de regen. Dit gaat de pret natuurlijk niet drukken.
Het 1e huisje ziet er goed uit. Schoon, ruim en vrij nieuw. Het is geen groot complex. Dit maakt het ook wel leuk. Lopend is het zo'n 10 minuten om het plaatsje Ribe te bereiken. Charme alom in het plaatsje, dat de oudste stad van Denemarken is. Ik moet op zoek naar een ATM, want met EURO's kom je hier niet ver. Daarnaast een paar boodschappen doen, zodat we morgenochtend een ontbijtje hebben. Ben met de benewagen en de wind blaast me lekker op weg. Jammer van de regen, maar ach. Gelukkig kan ik de ATM wel snel vinden, maar een supermarkt voor een paar hoognodige boodschappen niet zo snel. Op de terugweg kom je er dan achter dat de winkel om de hoek bij de ATM is. Lekker slim (vooral van mij :-)). Resultaat is wel, dat ik een kleine tour achter de rug heb en alvast een beetje heb kunnen scannen waar we zouden kunnen parkeren en eten.
Wat de dag van morgen brengt weten we nog niet. De weersverwachtingen zijn niet geweldig. Weeroline geeft voor morgen het cijfer 3. Brrr met regen. Al typend aan dit verhaal, hebben we besloten morgen boodschappen te doen en naar het aquarium in Esbjerg te gaan. Klinkt leuk.
Voor nu nog even bed opmaken en lekker koffie drinken.
Tot snel met meer echte verhalen over denemarken en deze omgeving. Voor degene die al meer wil weten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ribe_(stad) .
Groet, Martin en Francis

• 27 Mei 2011 - 20:05

Jane, Mars En Fenna:

Lieve Fran en Martin,
    Heeel veel plezier en geniet vooral!
    De eitjes en de krieltjes wonen nu tijdelijk in onze koude kast en zullen morgen een nieuw onderkomen vinden in Fenna's buikje.
    xxx jane

• 29 Mei 2011 - 10:49

Ruud En Kitty:

Hallo luitjes,
    het klinkt al leuk, en de spits is eraf,volg jullie bevindingen op de voet heel veel plezier, en wat mooier weer zal niet gek zijn, maar troost je want hier is het ook niet veel beter!!!!!1
    veel groeten van ons.