Drukke dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Francis Groot - WaarBenJij.nu Drukke dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Drukke dagen

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

24 September 2006 | Nepal, Kathmandu

Hallo allen,

het is enige tijd geleden dat jullie een berichtje hebben ontvangen. Helaas is dit het eerste moment na Varanasi waarbij wij internet tot onze beschikking hebben,

Eerst varanasi.
Varanasi kan alleen maar een een onuitwisbare indruk op je achterlaten. Wat een stad. Ik wist niet dat mensen zo konden leven. Het is moeilijk uit te leggen wat je hier beleeft. Dit kun je eigenlijk alleen maar ervaren.
Eerste zijn we s'avonds met de boot naar de lijkverbrandingen gegaan. Hier zit niet veel ceremonie aan vast, maar het is zeer indrukwekkend. na het boottochtje zijn we gaan wandelen in de straten bij de Ganges. Dit doet Middeleeuws aan. Onvoorstelbaar. Straatjes van nog geen meter breed waar aan beide kanten winkeltjes zijn, waar de koeien lopen, waar de brommers rijden en waar jij als onder andere toerist rondloopt. De geur is verschrikkelijk. ik ben blij dat we dit maar 1 keer gedaan hebben. Als we dit nogmaals hadden moeten meemaken zou ik hier wel erg veel moeite mjee hebben gehad.
Na de wandeling zijn weer in de boot gestapt en hebben we een ceremonie ter aanbidding van de Ganges meegemaakt. gelukkig zaten wij in de boot want de trappen naar de rivier zaten overvol. De ceremonie was indrukwekkend. Toch blijft het voor mij dat deze mensen de smerigste rivier in de werels aanbidden. Wij worden zo ziek als wij een slok van de rivier zouden nemen, maar de mensen daar weten niet beter. Hun eerste en laatste slok is Gangeswater.
Na een korte nacht, zijn we de volgende ochtend weer met de boot de Ganges op vertrokken. Hier is dan te zien hoe de mensen zichzelf en kleren wassen in deze rivier. Naast deze bezigheden gaan de lijkverbrandingen nog steeds door.
De rest van de dag was vrij te besteden. Irene en ik hebben beiden onze hand laten lezen door een paragnost. Erg leuk. na al die indrukken hebben we alleen nog maar aan het zwembad gelegen. Een beetje rusten en " genieten" van het warme en plakkerige weer.

Na Varanasi waren we allemaal toe rust. We konden geen mensen en verkoopmieren meer zien. Wat zijn de verkoopmensen opdringerig. He vaak je ook nee of no zegt, ze blijven maar plakken. Op naar Nepal.

Voor de grens met Nepal hebben we nog problemen gehad in een plaatsje. Blijkbaar was daar een of andere staatshoofd aanwezig, waardoor er bijna rellen ontstonden met onze bus. Blijkbaar had de chauffeur een fiets aangereden en gelijk stond de hele straat vol met oproerende mensen. Best eng. gelukkig schreeuwde onze reisleider dat we de fiets zonder een probleem zouden vergoeden, waardoor we vrij snel weer verder konden. Dit heeft ons 120 roepie pp gekost (2,20 EUR!!!!).

In Nepal zijn we de afgelopen dagen gespendeert in het natuurreservaat Chitwan. Een prachtig groot bos, waar we na de indrukken van Varanasi tot rust konden komen. S'ochtens zijn we om 6.00 uur al op een olifant gestapt om onze eerste safari te doen. leuk zeeziek worden op een olifant. Erg veel hebben we niet gezien, maar de rit op de olifant maakte veel goed.
Na het ontbijd zijn we in boomstammen het water opgegaan om een krokodillenfarm te bezoeken. Met mijn brede heupen in zo'n smal wankel bootje. Gelukkig mochten we af en toe een beetje gillen. Na een glibberwandeling (met als cadeutje bloedzuigers) hebben we een gaviaal krokodillen bekenen en als verassing hadden zij daar een (gevangen gezette) tijger. Deze hebben we dus toch nog even kunnen bewonderen.

Vandaag zijn we gearriveerd in Pochara. Hier gaan een aantal mensen hopelijk morgen een wandeling doen. gezien ze de wandeling afraden voor mensen met knieproblemen, blijf ik gewoon hier. helaas is het hier momenteel bewolkt en regenachtig, maar ben benieuwd hoe deze bergketen er uit ziet. Hier horen jullie snel meer over. na pochara gaan we na Katmando en daarna alweer naar huis.

Hoor snel van jullie of jullie van mij.

Groet,

Francis

  • 25 September 2006 - 06:32

    Ruudje:

    Hoi Francis,

    Je kan zeker van Pokhara genieten. Het is er erg gezellig allemaal kleine winkeltjes en lekker eten.
    Het is inderdaad verstandig dat niet gaat wandelen. De wegen en paden zijn er niet gelijk.
    Wel heb ik een vraagje aan je. Zou je voor voor mij een Tshirt van Nepal willen meenemen met de ogen van Boedha. Z'n borduurde shirt als die nog verkocht worden.

    Geniet verder van Nepal.

    groetjes Ruud

  • 25 September 2006 - 15:50

    Monique:

    En dan zeg jij dat je niet kan schrijven. Ik heb zitten grinneken achter de PC. Wat een ervaring zeg. En op een olifant zeeziek worden, is volgens mij niet mogelijk. Meer wachelziekte.
    Alex is vandaag voor het eerst zelf in de box gaan staan. Weer bij papa en mama. Balen zeg dat ik dat weer niet als eerste had gezien. Papa heeft fotos gemaakt.
    Trouwkaarten zijn eindelijk verstuurd. '
    Mijn eigen bedrijfje Centro consulting gaat eindelijk het licht zien.
    Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Het is volgens mij een geweldige vakantie. Geniet van de geweldige laatste dagen. Ben reuze benieuwd naar de verhalen.
    Groetjes en knuffels van Nicolás, Alex en Monique.

  • 27 September 2006 - 09:35

    Mier:

    Hoi fran,
    Je het heel wat meegemaakt op je vakantie, ik vind het erg leuk om je verhaal te lezen. Het is jammer genoeg bijna alweer voorbij. De trouwkaart van monique is erg leuk geworden. Ik mail je van het weekend. Of misschien zien we je wel.Dit hoor je wel van je ouders.

    groetjes en geniet nog even

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 15338

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: