Greetings from Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Francis Groot - WaarBenJij.nu Greetings from Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Greetings from Kathmandu

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

27 September 2006 | Nepal, Kathmandu

Hoi allen,

Hier weer een berichtje uit het prachtige Nepal. Dit land heeft mijn persoonlijke voorkeur boven India. india was een niet te vergeten ervaring, maar de schoonheid van Nepal steekt hier boven uit.

Wat hebben we de afgelopen dagen gedaan:
Eerst Pochara. Wat een leuke plaats. Hier loopje voor je plezier op straat en kun je heerlijk ergens zitten. Het zit we vol leuke winkeltjes waar je van alles kan kopen voor bijna geen geld. Een keer pinnen per dag was dan ook niet toereikend. Slecht voor mijn bankrekening, maar goed voor de plaatselijke economie. Wat zijn de mensen hier arm. Alles wat je hier uitgeeft, geeft je een goed gevoel. Soms voel je jezelf zelfs schuldig als je moet afdingen (gaat trouwens steeds beter). Het gevolg is dat sommige mensen goed aan je verdienen.
Irene heeft samen met een aantal anderen van de groep een trekking gedaan en ik ben met een aantal de stad in getrokken. Nadat Irene terug ben ik samen met haar geld gaan uitgeven. De souveniers zijn (bijna allemaal) verzameld.
In Pochara kun je heerlijk eten. S'avonds heerlijk in een tentje boven de straat, waardoor je leuk naar de mensen kan kijken.

Na Pochara zijn we vertrokken naar onze laatste verblijfplaats, kathmandu. In vergelijking met Pochara is dit een zeer drukke stad. Ik moet weer wennen aan al dat verkeer en lawaai, terwijl men zegt dat het momenteel rustig is in kathmandu, omdat zaterdag hier het Dasai festival wordt gehouden (soort Kerstfeest). Ik merk hier in ieder geval weinig van.
Voordat wij in ons hotel arriveerde, zijn we naar onze eerste Boedistische tempel geweest. Hier was een mis aan de gang, die wij konden bijwonen. Hier mocht je tijdens de mis zelfs fotograferen en filmen. De Boedistische tempels zijn heel anders dan de tempels die wij tot op heden allemaal gezien hebben. Eigenlijk waren we allemaal een beetje tempelziek, maar dit konden we toch wel weer waarderen.

Vandaag zijn we langs de Himalaja gevlogen. Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel zou durven, maar ben uiteindelijk gegaan. Voor de vlucht (van maar 1 uurtje) kan ik alleen maar zeggen dat iedereen dit zou moeten doen. Geweldig die bergen. Blijkbaar hadden we uitzonderlijk mooi weer, want sommige van ons hebben zelf het eerste basiskamp van de Mount Everest zien liggen. Natuurlijk hebben we vol bewondering naar de hoogste berg van de wereld gekeken. Er zijn vele foto's gemaakt en ik heb veel gefilmd.
Na de vlucht hebben we onze de grootste Boedistiche tempel bezocht, ook wel klein Tibet genoemd. Net zo mooi in een prachtige omgeving. Ik blijf me verwonderen over de mooie dingen in dit land.
Het middag programma was helaas niet helemaal wat wij ervan verwacht hadden. Bijna 3,5 uur rond gezworven in een middeleeuws stadje, waarbij ik geen enkel gevoel kreeg. We werden veel lastig gevallen door vervelende verkopers en het was er zo druk, dat je er niet van kon genieten. Het leukste van het stadje waren de huizen, maar deze werden bijna allemaal bedorven door alle verkoopwinkeltjes. Jammer.

Het is onze laatste hele dag in Nepal. De vakantie loopt ten einde. Morgenochtend hebben wij ons laatste uitstapje en morgenavond vertrekken we. Jullie horen en zien me snel weer in ons koude Kikkerlandje.

Tot snel,

Francis

  • 28 September 2006 - 07:09

    Jane:

    Echt Super goed van je dat je toch bent gaan vliegen! Zie je wel.

    Tot gauw!

  • 28 September 2006 - 10:54

    Monique:

    Hoi zusje,
    Wat een geweldige dingen maak jij mee zeg. Ik wil ook graag vliegen in zo'n geweldige omgeving. Kan niet wachten op de film en de foto's. Ik ben reuze nieuwsgierig naar alles. Vandaag de grote stap genomen en mijn ontslag ingediend. Ging beter dan ik verwacht had.
    De tijd is wel snel gegaan hoor. Ik heb het gevoel dat jullie net weg zijn, maar ben ook heel blij dat jullie weer terugkomen. Ik weet niet of je nog wat schrijft, maar anders wens ik je een hele fijne terugvlucht naar dit kikkerlandje. Geniet nog van de laatste dag.
    Liefs,
    Monique

  • 28 September 2006 - 11:29

    Kitty:

    Wat een geweldige reis vol ervaringen die je nooit zal vergeten ik wens jullie een goede reis toe en dan in ons laagland weer met biede benen op de grond
    er is denk ik nog veel te regelen voor je GROTE zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Francis

Actief sinds 14 Sept. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 15352

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 27 Juni 2015

Toch maar weer het Aziatische continent opzoeken

08 Oktober 2014 - 13 Oktober 2014

Gaat het om Milaan of om het volleybal

13 April 2013 - 28 April 2013

Cubaans relaxen

27 Mei 2011 - 13 Juni 2011

Is het het zoals Nederland, maar dan ruimer?

03 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Was het nu nummer 2 of 3 op mijn verlanglijstje...

25 Mei 2007 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: