Een nieuw hoogtepunt breekt aan - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Francis Groot - WaarBenJij.nu Een nieuw hoogtepunt breekt aan - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Francis Groot - WaarBenJij.nu

Een nieuw hoogtepunt breekt aan

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Francis

18 September 2006 | India, Vāranāsi

Hoi allen,

Na een busrit van 11 uur zijn we gearroveerd in Varanasi. Dit is de plek voor de Indiers. Morgen gaan we nog een aantal heilige plaatsen bezoeken en daarna komt een van de hoogtepunten van India, de Ganges.
Ik kijk heel erg uit naar morgen, maar vind het wel een beetje spannend. Lijkverbrandingen en lichaamdelen in een rivier klinken niet echt iets wat ik altijd al had willen zien. De Indiers kijken hier heel anders tegen aan dan wij. Dit maakt het wel interesant.

Wat hebben we de afgelopen dagen gedaan?
Tempels bezocht in Orcha (Laxmi tempels), tempels bezocht in Kajuharo (erotische tempels). Beide tempelgroepen zijn ongelovelijk mooi. Al die hele oude cultuur hier. Daar kunnen wij nog wat van leren. Jammer dat een aantal van die tepels erg vervallen zijn, maar ze blijven de moeite waard om te bezoeken.

het blijft moeilijk om de "schoonheid" van dit land te beschrijven. De contrasten zijn te groot. Wij buitenlanders verblijven in de luxeste hotels, terwijl ze buiten dagelijks hun eten bij elkaar moeten sprokkelen. Toch zal ik deze ervaring niet willen missen. Door hier aanwezig te zijn kun je toch een beetje helpen.

Helaas waren we gisteren niet in de mogelijkheid om een natuurreservaat helemaal bezoeken. In verband met de moessoen is deze nog gesloten in september. Wel mochten we de watervallen aan het begin van het reservaat bezoeken. De grootte viel tegel, maar het was wel de moeite waard.

Verder is het hier voornamelijk erg vochtig warm, maar heel gezellig. De groep is erg leuk. Bijna alles wordt met elkaar gedaan. Dit maakt zo'n groepsreis wel erg leuk.

Binnenkort horen jullie meer en zal ik jullie laten weten hoe het was om Varanasie te bewonderen.

Groet,

Francis

• 18 September 2006 - 13:07

Dimph-hamers@wanadoo.nl:

Bedankt voor jullie reisverslagen.Wat zullen jullie genieten, maar wel vermoeiend he! Leuk dat er een mail kwam op mijn verjaardag.Nog veel plezier. groetjes Dimph

• 18 September 2006 - 13:17

Monique:

Ik kan niet wachten op de foto's en de film. Reuze benieuwd. Wel leuk zo'n weblog, volg ik een beetje jullie reis. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier in Varanasie.

• 18 September 2006 - 13:31

Kim:

Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Maak gebruik van elk moment daar, je zult het nodig hebben om al deze indrukken tot je te nemen. Groetjes

• 18 September 2006 - 14:36

Jane:

qoute "Jammer dat een aantal van die tepels erg vervallen zijn, maar ze blijven de moeite waard om te bezoeken."

Naar wat voor een TEPELS ben je geweest dan, is dat ook in die erotische tempels. MIsschien ook iets voor Marcel dan die Tepels.

HAHAHA, sorry grapje. Ik hoop dat jullie erg veel plezier hebben en vooral erg genieten.

• 19 September 2006 - 12:50

Mier:

Het is erg leuk om jullie op deze manier te volgen, ik ben erg benieuwd naar jullie foto's. Veel plezier in Varanasie

• 19 September 2006 - 16:48

Kitty:

Het blijft altijd erg moeilijke om je ervaringen en wat er allemaal te zien is te over te brengen maar ik heb wel een aardige indruk wat je meemaakt het belangrijkste is dat je het zelf nooit zal vergeten, nog veel plezier